Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Hybrydowe Mitsubishi Fuso Canter już seryjnie

Dziesięć Nitsubishi Fuso Canterów Eco Hybrid do Irlandii
06.11.2009 00:00:00
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) dostarczy dziesięć pierwszych ciężarówek Fuso Canter z napędem hybrydowym do Irlandii. Odbiorcą tych ekologicznych pojazdów ciężkich jest największy irlandzki dostawca energii elektrycznej, firma Electricity Supply Board (ESB) z Dublina. Zamówienia na te samochody ciężarowe złożyli również Australijczycy. Ciężarówki Mitsubishi Fuso Canter mają być eksploatowane w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów.
ESB zamierza wykorzystywać pojazdy do świadczenia usług serwisowych oraz do konserwacji infrastruktury. Irlandzki rząd udzielił zezwolenia na dopuszczenie japońskich ciężarówek hybrydowych do ruchu drogowego. Fuso Canter Eco Hybrid jest pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówką hybrydową oferowaną w Europie.
Hybrydy ruszają w świat
Zamówienie z Irlandii oraz kolejne z Australii, również na dziesięć Fuso Canterów Eco Hybrid, to pierwsze dostawy ciężarówek hybrydowych realizowane przez MFTBC dla klientów spoza Japonii. Mitsubishi planuje rozszerzyć w 2010 roku sprzedaż tych pojazdów na wybrane rynki eksportowe.
- Widząc sukces Fuso Cantera Eco Hybrid w Japonii, chcemy podążać tą drogą i wykorzystać nasze szanse na całym świecie - mówi dr Albert Kirchmann, prezydent i CEO firmy MFTBC. - Jako Globalne Centrum Hybryd Daimler Trucks, Mitsubishi Fuso dąży do rozwoju oraz wdrażania do produkcji czystych, hybrydowych pojazdów użytkowych. Zamówienia z Irlandii i Australii potwierdzają popyt na te auta - kontynuuje Kirchmann.
Fuso Canter Eco Hybrid zadebiutował w lipcu 2006 r. Od tamtej pory był oferowany tylko na macierzystym rynku. Już ponad 600 klientów doceniło tę lekką ciężarówkę wyposażoną w tzw. równoległy system hybrydowy, zapewniający ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Podczas testów konsumenckich Cantery Eco Hybrid udowadniają swoją funkcjonalność również na rynku w Wielkiej Brytanii. W Irlandii i Australii pojazdy, oprócz wykorzystywania ich przez przedsiębiorstwo energetyczne, mają być eksploatowane w innych branżach, jak usługi kurierskie, dystrybucja żywności i napojów.
30-procentowe oszczędności
Pierwsze zamówienia hybrydowych Fuso są kolejnym ważnym krokiem w strategii rozwoju pojazdów z napędami ekologicznymi. Poprzednimi było otwarcie Globalnego Centrum Hybryd w Kawasaki w 2008 r. i największy test flotowy ciężarówek hybrydowych w Europie, który rozpoczął się w sierpniu 2008 r.
Zaangażowanie MFTBC w rozwój napędów hybrydowych jest częścią strategicznej inicjatywy Daimler AG "Tworzymy Transport Przyszłości". Projekt rozpoczęto w listopadzie 2007 r. i ma on na celu rozpowszechnienie korzystania z czystych systemów napędowych i alternatywnych rodzajów paliwa. Zadanie: urzeczywistnienie w przyszłości idei bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Technologia hybrydowa odgrywa kluczową rolę na tej drodze, gdyż w zależności od sposobu eksploatacji umożliwia obniżenie zużycia paliwa aż o 30 procent.
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation z siedzibą w japońskim Kawasaki jest jednym z największych producentów pojazdów użytkowych w Azji. W 2008 roku przedsiębiorstwo sprzedało łącznie ok. 197,7 tys. pojazdów ciężarowych oraz autobusów. MFTBC wchodzi w skład grupy Daimler Trucks koncernu Daimler AG, który posiada 85% akcji firmy.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.