W prestiżowych rankingach na najlepszy traktor 2010 r. ciągniki New Holland serii T7000 Auto Command w pobitym polu zostawiły wszystkich konkurentów. New Holland w ramach nowej serii wypuścił ciągniki o numerach: T7030, T7040, T7050, T7060 oraz T7070. Wszystkie napędzane są 6,7-litrowym turbodieslem common rail.
Nowa seria ciągników marki New Holland trafiła właśnie na rynek. Prace nad nią trwały pięć lat. Do zwiększenia walorów eksploatacyjnych, zwrotności i ekonomiki posłużył m.in. nowatorski system napędu.
Dla średnich i dużych
Seria obejmuje pięć traktorów: T7030, T7040, T7050, T7060 oraz T7070. Wszystkie napędzane są 6,7-litrowym turbodieslem common rail, uzyskującym moc 180, 200, 212, 223 oraz 230 KM. Traktory przeznaczone są dla średnich i dużych gospodarstw, przy czym pełnić mogą zarówno funkcję maszyn podstawowych, jak i pomocniczych (np. do belowania, prac uprawowych, transportu rolniczego). Dysponują systemem Power Boost, wzmacniającym chwilową moc (nawet o jedną dziesiątą), jeśli warunki robocze tego wymagają. Moc przenoszona jest za pośrednictwem ciągłej przekładni bezstopniowej Auto Command. Przekładnia tego rodzaju ma m.in. stworzyć możliwość optymalnego wykorzystania prędkości jazdy w stosunku do momentu obrotowego, np. przy jeździe ze stosunkowo dużą prędkością 50 km/h silnik może pracować na 1.550 obrotach, co ogranicza zużycie paliwa. W skrzyni Auto Command można ustawić prędkość w zakresie od 30 m/h do 50 km/h. Nie ma stopni pośrednich, nie ma też potrzeby zmiany biegów. Można ją obsługiwać na jeden z czterech sposobów, wykorzystując tryb: ręczny, auto, tempomatu bądź WOM.
Na pole jak znalazł
Prowadzenie ciągnika maksymalnie uproszczono. System Terralock sprawia, że wybrany przez operatora określony program dla danego zadania decyduje o dostarczeniu napędu na przednią oś oraz o automatycznym włączeniu lub wyłączeniu mechanizmu różnicowego. Podczas zawracania bądź przemieszczania się ciągnika z pola na drogę regulowanie pracą mechanizmu różnicowego i odblokowywanie napędu na cztery koła odbywa się bez ingerencji ze strony operatora. Interesującym rozwiązaniem jest układ sekwencjonowania skrętu na uwrociach (HTS). Podczas zawracania kierujący wykonuje początkowo operację ręcznie, włączając stosowny program. Każdy następny manewr tego rodzaju można powtarzać, wciskając jedynie stosowny przycisk na dźwigni CommandGrip. Nastawy można dopasowywać do zmieniających się warunków.
Silnik |
wysokoprężny, sześciocylindrowy, 6.728 ccm |
Moc maksymalna |
180, 200, 212, 223, 230 KM / 2.200 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy |
774, 844, 860, 866, 950 Nm / 1.400 obr/min |
Przekładnia |
ciągła bezstopniowa Auto Command |
Mechanizm różnicowy |
elektrohydrauliczny |
Maksymalny udźwig podnośnika |
9.266 kg |
Wydatek pompy hydraulicznej |
120 l/min |
Maks. kąt skrętu kół przednich |
55 stopni |
Masa własna |
6.850 kg |
Długość / szerokość / wysokość |
5.733 / 2.334 / 2.140 mm |
Zbiornik paliwa |
412 l |